onsdag 7 maj 2014

Underbart är kort

I måndags kom jag hem från en veckotrip till New York och jag är helt lyrisk över denna fantastiska stad! Skulle gärna stannat längre om jag kunnat, men får snart se till att åka tillbaka istället. Det mesta var bra under resan (förutom det evighetslånga ösregnet som pågick första dagen vi var där), men bäst av allt var maten. Aldrig har jag ätit så mycket god mat på en resa. Jag ska skriva ett långt och ingående inlägg om alla fantastiska restauranger och caféer vi var på, men det kommer säkert ta en evighet innan det är klart, så här kommer först lite bilder från resan:

Det obligatoriska besöket på Times Square. Ett både fascinerande och skrämmande ställe.


På Mott Street i Nolita, samma gata som vi bodde på, fanns detta fantastiska cupcakeställe, Little cupcake bakeshop. Muffins med klet på är sällan särskilt imponerande nu för tiden, men cupcakesen här var verkligen fantastiska, särskilt deras Brooklyn blackout (mörk chokladmuffins med chokladglasyr) stön vad gott!


Central Park visade upp sig från sin vackraste sida, med solsken och körbärsblomster. Och en ovanligt snygg blondin från Sverige.


Jag besökte Ladurée i SoHo också. Fantastisk fina bakverk och macarons i alla tänkbara färger och smaker. Jag provade tre olika sorters macarons, men var inte särskilt imponerad faktiskt. Mer fint än gott.

Det blev en dagsutflykt till Brooklyn också. Till Williamsburg närmare bestämt. Väldigt mysigt, kanske mitt favoritkvarter rent av. 


Man hinner inte så mycket på en vecka. Staden är ju så stor och varje område hinner man bara besöka ett kort tag, alldeles för kort tag. Så nu är jag mer sugen på att åka till New York, än jag var innan jag åkte. Nu vet jag hur underbar staden är!

2 kommentarer:

Karin sa...

Åååå!!! Vad härligt! Man blir ju inte precis osugen av att läsa det här! Och jag håller med, ovanligt snygg blondin det där. :-)

Anonym sa...

Wow häftigt med New York! Har aldrig varit där själv men kan tänka att det överväldigande och skräckblandad förtjusning.