lördag 24 september 2011

Café i skogen


Idag har vi varit på utflykt, som en riktig myspysfamilj. Vår vana trogen, åkte vi till Delsjön för en liten skogspromenad (om det nu räknas som skogspromenad när man bara går på preparerade stigar stora som vägar). För att variera oss lite åkte vi till Lilla Delsjön och det var bara för att jag ville testa Bertilssons stuga. Ett litet café i skogen som jag läst om.


Bertilssons stuga visade sig vara ett riktigt mysigt café. Vi satt på uteserveringen och njöt av höstsolen, medan vi åt av deras hembakta fika. Jag åt fryst cheesecake med jordgubbar och den var mycket god.


Till vintern vill jag åka tillbaka och värma mig inne i caféet, med varm choklad efter en kylig vinterpromenad. Det är ju alltid något att se fram emot, nu när det bara blir mörkare och tristare.

Stolparna är parkering för hästar.


Jag och Hedvig samlar kottar.

Delsjön var full av folk som fiskade, paddlade kanot, sprang eller cyklade. Vi tittade på.

2 kommentarer:

Fröken K sa...

Åååå, den där vinterpromenaden och chokladen hänger jag gääärna med på!

Josefine sa...

Oj, det ser ju jättemysigt ut! Där har jag aldrig varit. Måste dit.