söndag 11 september 2011

Mat och film

Bild lånad här.

Jag och O var på bio igår för första gången på 100 år. Det var riktigt mysigt. Bion var full med folk och så var det inte när jag var på bio sist. Var det en tillfällighet, eller går folk mer på bio nu för tiden? Kul, i så fall!

Eftersom jag och O gillar Woody Allen, gick vi på Midnatt i Paris. En klassisk och charmig Allen-film, med bra manus och skådespeleri. Rekommenderas!

Innan filmen var vi på Lagerhuset och käkade. Restaurang och café i en mycket bra lokal och med prisvärd meny. Jag och O åt båda rostbiff med friterad potatis och persiljesmör. Gott, men tyvärr fanns det en sena i köttbiten som gjorde den seg. Det var synd. Till efterrätt valde vi smulpaj med päron. Också gott men lite för sött för min smak. Besöket var ingen fullträff med andra ord, men jag kan tänka mig att gå dit igen för jag gillade den avslappnade atmosfären.

Efter en kul lördag och en skön söndag, känner jag mig laddad inför min sista arbetsvecka i Kungälv. (En arbetsvecka som består av enbart två arbetsdagar, sweet!) Jag ska alltså börja på mitt nya jobb om en vecka och jag är redan lite pirrig.

2 kommentarer:

Fröken K sa...

Det kommer bli så bra ska du se!!! Jag är lite avundsjuk, det är en sån skön känsla när man börjar på nåt nytt.

Cecilia sa...

Vi såg också den här för ett tag sedan. Tyckte att den var jättemysig med Parismiljöerna och alla litterära referenser.