söndag 7 juni 2009

Bortbjuden

Det är lite konstigt att ett av ens största intressen, också kan vara ett riktigt hatobjekt. Inte samtidigt, men med anmärkningsvärt kort mellanrum. Jag kan till exempel på förmiddagen laga mat med stor iver, men senare samma dag vill jag inte sätta min fot i köket. Då är det jobbigt bara att bre mackor. Ibland går jag till och med och lägger mig hungrig, för att jag inte ens orkar hälla upp en skål med yoghurt.

Hela den här helgen har jag bara känt avsky inför matlagning. (Kan bero på det berg med disk som har växt till sig i vårt kök under veckan, men som ingen orkat ta tag i. Nu har underbara O fixat disken och det kanske kan råda bot på min matapati.) Vi har ätit rester, pizza, rester på pizza och så vidare, hela helgen. Veckoslutet har dock fått ett väldigt bra avslut för vi blev bjudna på middag ikväll av J och M. Det var helt underbart att slå sig ner vid dukat bord, äta underbart god canneloni och hallonochrabarberpaj och sen inte behöva ta hand om disken. Helt underbart! Tack snälla ni! Snart är det ni som får komma hit och bli serverade ;-)

Nu ska jag läsa ut min bok och sen sova sött. God natt!

Inga kommentarer: