tisdag 12 oktober 2010

Gott vid halsont


Jag har blivit smittad av barnens bacill och har idag haft riktigt ont i halsen. Det tar emot lite att äta och då tycker jag det passar bra med gröt. Jag lagade havregrynsgröt till mig själv i morse. Tillsammans med en kopp hett te var det den ultimata frukosten en dag som denna. Till gröten hade jag en klick av äppelmoset som jag lagade igår och det passade riktigt bra till. För den som tänkt koka äppelmos är det ett hett tips!

Till kvällsmat gjorde jag ugnspannkaka, men den här gången bytte jag ut äpple och kanelfyllningen mot päron och kardemumma. Det var gott, nästan godare än äpplevarianten faktiskt. Rekommenderas med andra ord.

Nu ska jag ta hand om min onda hals, den här gången blir det med ett glas vin. Och en god bok. Jag har precis börjat läsa Berlinerpopplarna av Anne B. Ragde och jag känner på mig att den kommer bli bra.

1 kommentar:

Erika - Bakglädje sa...

Krya på dig! Det känns som en period när många blir förkylda. Vi äter alltid gröt till frukost på vardagarna och då helst med hemmagjord äppelmos. Jag öser på en massa kanel också, älskar kanel.