lördag 8 oktober 2011

Awarded!

Det har varit väldigt dött här på bloggen i veckan. Det beror främst på förkylningen jag åkte på och som jag fortfarande inte riktigt hämtat mig ifrån. Att jag igår gick ut med kollegorna från Kungälv, gjorde inte saken bättre om man säger så. Igår mådde jag utmärkt, fullproppad med alvedon som jag var. Idag är jag sliten. Men det var det värt, vi hade jättekul!

Nu till något helt annat. Jag har fått en award av Fröken K! Tackar ödmjukast, det är inte var dag jag får något sådant. Det ingår i konceptet att svara på några frågor om mig själv och det gör jag så gärna. Har precis som Fröken K lite svårt att fatta mig kort. Kan lätt babbla på om mig själv i all evighet. Vi får se hur det går.

1. Varför började du blogga?
Det var min syster som föreslog att jag skulle samla alla mina recept i en blogg. Dels för att hon ville kunna ta del av dom, dels för att hon trodde det skulle passa mig. Och det hade hon rätt i. Jag tycker det är jätteroligt, även om jag mer och mer blir sugen på att blogga om annat än mat. Jag tycker det är kul att skriva och har så mycket åsikter om allt.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag har nyligen rensat ganska ordentligt i min blogglista, så den är inte längre så gedigen som den en gång var. Men jag följer mina vänners bloggor slaviskt, det vill säga Om allt och ingenting, Tuffast av alla, Busmejl och Bloggfrossa. Bland matbloggar är Pickipicki min favorit och jag gillar även Tant russins bak för hon har både bra recept, göteborgstips och skriver roligt. En annan mycket rolig blogg är Fem bilder. Nanna Johansson lyckas alltid få mig att skratta.

3. Vilka favoritfärger har du?
På kläder svart. Annars rosa och grönt.

4. Vilka favoritfilmer har du?
Jag tittar mycket på film. Det är förutom mat mitt största intresse. Jag har väldigt många favoritfilmer, här kommer ett litet urval:
Hurt locker (bästa krigsfilmen någonsin), De andras liv (om Stasi, intressant ämne tycker jag), Fargo (för att hjälten är en kvinna), Hämnden (Susanne Bier är grym!), A fish called wanda (bästa komedin någonsin), The doors (för musiken och stämningen och Val Kilmer), plus att jag gillar nästan alla Woody Allen-filmer.

5. Vilket land drömmer du om att besöka?
Det är omöjligt att säga ett land, för jag drömmer om att besöka så många. Nya Zeeland och Japan för att naturen där verkar helt magisk, Jordanien för jag vill besöka staden Petra och i Europa längtar jag mest av allt till Kroatien just nu. Helst hyra en båt och skeppare och segla längs kusten. Måste bli rik först med andra ord.

Ja det var lite om mig. Nu har jag den stora äran att skicka awarden vidare till två andra bloggare. Det får bli till Tant Russin och min kära syster. Kika in på deras fina bloggar!

2 kommentarer:

Kim sa...

Tjoho! Tack för fina ord och awarden!

Jag ska ta mig an detta med största engagemang.

Japan och Nya Zeeland, när åker vi? ;)

tina sa...

Men gulle dig, det gjorde min kväll.

Tack! <3