tisdag 8 november 2011

Pintxos och tårta

Helgen var underbar. Jag och O var ute en sväng med Josefine och Mikael, vilket inkluderade barnvakt och bonusen sovmorgon dagen därpå. Precis vad vi behövde!

Lördagskvällen var jättekul. Den spenderades på Proviant och på Puta Madre. Dock var maten på Proviant något av en besvikelse. Mina förväntningar var väldigt höga, särskilt med tanke på GP's lovord, men jag tyckte deras pintxos var ganska menlösa (med några undantag). O och de andra åt av restaurangens långkok och de var mer nöjda med sin mat. Helhetsintrycket var ändå bra, för servicen var toppen och det kändes personligt och välkomnande.

På Puta Madre drack vi drinkar och åt tårta. Jag provade deras choklad- och blåbärstårta och den var ljuvlig! Nu kommer jag inte kunna gå dit igen, utan att äta tårta. Det finns så många olika sorter att prova...

Morgonen därpå sov jag och O till halv tolv. Det var inte igår vill jag lova! Sen en lång och lugn frukost på det, och en kaffe på Biscotti innan vi hämtade barnen. Mycket trivsamt. Inte alls fel med koncentrerad vuxentid och det känns fint att längta sådär mycket efter barnen, som man gör efter en sådan här helg.

Nu ska jag kolla på Kobra, som handlar om när 50 Cent besökte Sandviken. Kan nog bli intressant. God kväll!


Proviant

Inga kommentarer: