söndag 15 januari 2012

En perfekt dag

Jag har haft en mycket bra helg. Igår var min syster och fina familj på besök hos oss och idag har jag varit på utflykt till Varberg med mina två bästa vänner. Båda dagarna har fyllt med god mat och mysiga samtal. Maten jag bjöd på igår, kommer i ett senare inlägg. Nu tänkte jag berätta om utflykten.

Dagens utflykt, var en present som jag och Fröken K, gav vår fina L när hon fyllde år. Födelsedagen var i november och idag var det äntligen dags att åka iväg. Vi hade bokat bord på Grappa, som visade sig vara en alldeles utmärkt restaurang. Lokalerna var fina, personalen väldigt trevlig och menyn innehöll många intressanta rätter. Vi provsmakade vitlöksbröd och bruschetta till förrätt och båda smakade mycket gott. Jag åt ribs med pommes frites och cole slaw till varmrätt. Bra även det. Bland efterrätterna var crème brulén det självklara valet. Med lite björnbärssorbet och färska bär, var det en grymt bra efterrätt. Ett litet plus tycker jag att restaurangen är värd, eftersom de haft den goda smaken att sänka matpriserna i samband med momssänkningen.





Maten var bra, men det bästa med hela dagen var att få hänga med L och K (och lille P som mest låg och sov sött i sin barnvagn). Man hinner med mycket konverserande på sju timmar! Vi tre har känt varandra i 26 (!) år och man kan ju tro att samtalsämnena skulle ta slut någon gång, men det gör de inte. Det är snarare tvärt om. Vi har så mycket att prata om, så vi skulle nog behöva hänga med varandra en hel vecka. Jag röstar i varje fall för att vi gör den här typen av utflykter lite oftare!

Inga kommentarer: