torsdag 9 oktober 2008

Matshopping!


Jag har precis upptäckt hur mycket roliga nätbutiker det finns för sådana som mig. Det vill säga butiker som säljer mat- och bakprylar. Hos Husmodern kan man till exempel köpa bakformar med löstagbar kant i olika former. Även runda och fyrkantiga små metallformar för att göra bakelser finns där. Formarna är ganska dyra, men när kockarna på TV använder dem blir det så fint! Jag ska definitivt investera i lite formar, den dag jag tycker jag har pengar att avvara.
Bagaren och kocken finns både som nätshop och som riktig butik här i Göteborg. Än har jag inte varit där men tänkte ta mig dit till helgen. Där kan man hitta främst lyxiga apparater för köket, men även billigare saker som mönstrade muffinsformar, se bilden ovan. Jag är tokig i att baka muffins och jag har ett riktigt ha-begär efter dessa underbara formar! Jag ska köpa ett gäng och förhoppningsvis använda dem i ett bak till min dotters dop om några veckor.

För att forsätta på temat muffinsformar, nu har jag äntligen hittat ett ställe som säljer riktiga amerikanska cupcakesformar. Jag ska göra en beställning nu på direkten för jag tycker det ser så sött och prydligt ut med de där vita formarna, som på bilden till höger. Bilden kommer från min favoritblogg Cupcake Bakeshop by Chokolit, som tyvärr är nedlagd. Den tjejen kan skapa så underbara cupcakes och är grym på att fota sina godsaker. Idag har jag köpt en ny tyll till min sprits, i hopp om att jag ska kunna skapa en lika läskande minitårta! Fortsättning följer...

Den som har tips på fler nätbutiker på temat mat och bak får gärna lämna en kommentar med adresser!

Inga kommentarer: