torsdag 1 januari 2009

Varför inte lyxa på nyårsdagen?!




Gott nytt år! Det känns uppfriskande med ett nytt år tycker jag. Vad ska 2009 föra med sig tro? Förhoppningsvis inte så mycket ekonomisk turbulens i varje fall. I min kassa är det dock ganska skralt efter allt lyxande i jul och nyår. Därför ska jag lägga fokus på att laga mat som är snäll mot plånboken. Jag misstänker att det inte bara är jag, som gärna minskar utgifterna under årets första månad. Jag tar gladeligen emot recept och tips på temat billigt mat. Lämna gärna en kommentar eller varför inte skicka ett mail?

Igår lagades det god mat i långa banor. Jag gjorde rödtunga med västerbottenost, och min kära vän L gjorde en underbar passionsfruktsmousse med vit choklad. Maten blev väldigt lyckad och efteråt tänkte jag att nu vill jag inte laga mat på flera dagar. Men så blev det inte... I morse kom jag på hur gott det är med västerbottenpaj och att jag faktiskt hade en stor bit kvar av den underbara osten. Så det blev vår middag ikväll. Mmm. Receptet är från Allt om mat.

1 kommentar:

howtochangeipaddress sa...

Låter inte som ett dumt recept det. Får jag pröva på här i hemmet! Västerbottenpaj är alltid gott.
Fin blogg du har förresten, Kram!
Västerbottenpaj recept