måndag 9 mars 2009

Äntligen tillbaka vid spisen


Efter nästan två veckors förkylning, som utvecklades till både öron- och bihåleinflammation, är jag äntligen frisk igen. Jag känner mig fortfarande lite handikappad, för lukt- och smaksinnet är fortfarande inte riktigt vad det brukar vara. I helgen har jag lagat lite mat, men med sviktande resultat på grund av handikappet. Det finns dock en liten, liten fördel med att inte känna någon lukt. Jag kan byta blöja och gå in i soprummet utan att andas genom munnen!

För ett tag sedan bjöd min syster på ett gott hembakat bröd. Hon hade gjort det av en brödmix från Kungsörnen och det var riktigt gott. Jag var tvungen att prova det själv, och igår kväll skred jag till verket. Det blev en fin och lättbakad deg, som gav två saftiga limpor. Jag är normalt inget stort fan av halvfabrikat, men det här tyckte jag var smidigt. Jag rekommenderar!

Inga kommentarer: