måndag 25 maj 2009

Skit under naglarna

Jag har grävt så mycket i mina rabatter att smutsen inte riktigt går att tvätta bort från mina numera grova händer. Naglarna har en grådaskig färg under det avskavda röda nagellacket. Det ser allt annat än fräsch ut. Idag har jag sått fröer i trädgårdslandet och jag hoppas kunna skörda fina sockerärter om några veckor. De andra sakerna jag sår brukar sniglarna äta upp. Får se hur det går i år.

På kvällarna sitter jag vid datorn med min ömmande rygg (det är tungt att gräva!) och surfar runt på matbloggar och andra receptsidor. Den mat jag lagar själv, är inte så intressant för tillfället. Det är därför blir det lite glest mellan inläggen på min blogg. Här kan ni i varje fall se vilka recept jag fastnat för på senare tid. Det ska lagas, fotas och bloggas om framöver!

Lemoncurdbars
Hallonmousse
Linssallad med grillad lax
Rabarbermuffins

Hmm, det var mycket sötsaker och inte så mycket middagsmat märker jag... Ja, då är allt som vanligt med andra ord.

Inga kommentarer: