fredag 18 juni 2010

Klick klick, så var middagen serverad

Idag fixade O middag. Han klickade in på onlinepizza.se och en halvtimme senare var middagen serverad.


Mina förväntningar var ganska låga, men O trodde stenhårt på detta. Kanske för att han jobbar med data? Först fick han skriva in postnummer eller adress och sedan dök några alternativ på pizzerior upp på skärmen, som alla låg tillräckligt nära. Sedan fick han upp menyn och där kunde han välja bland pizzor, sallader och kebab. Även ett urval av läsk fanns tillgänglig. Därefter återstod bara att välja att betala kontant eller med kort. En tid dök upp på skärmen då pizzan kunde förväntas vara levererad. Vår mat kom till och med snabbare än utlovad tid.


Kebabrullen som jag och O valde var det största jag någonsin sett. Efter att ha ätit halva var, var jag och O så mätta att vi hade ont i magen. Men ibland är det skönt att vara äckligt mätt. Och hemleverans var precis den rätta medicinen idag när halva familjen var sjuka och resten dödligt trötta. Mot min vilja måste jag erkänna att den här typen av onlinetjänster fyller sin funktion...

1 kommentar:

Nettan sa...

Ser ut som en rejäl kebabrulle :) Visste inte att det fanns sådan service! Klick - hemleverans! :o