måndag 20 september 2010

Jag är så jävla arg

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om min helg i Stockholm och de minst sagt goda inköpen jag gjorde där. Men det går inte. Det känns inte rätt. Faktum är att Sverigedemokraterna har kommit in i riksdagen och då kan inte jag sitta här och blogga om cupcakes, som om inget hade hänt. Nej, det känns inte rätt.

Jag är otroligt arg och besviken på att så många svenskar har röstat på ett främlingsfientligt parti. Jag vill att Sverige ska fortsätta vara ett tolerant och ansvarsfullt land, där det är självklart att att hjälpa utsatta människor. Jag vill att Sverige ska vara ett land där alla människor har lika värde och där det dessutom anses vara en styrka och fördel att människor tänker och är olika. För det tror jag på.

Mycket kan sägas om detta ämne, men jag nöjer mig med dessa rader. Det här är det första och sista politiska inlägg jag gör på bloggen, för Helena mitt i smeten är en matblogg och inget annat. Det kändes viktigt att få ur mig de här tankarna för jag grubblar på det hela tiden.

Imorgon ska allt vara som vanligt igen, åtminstone här på bloggen.

Inga kommentarer: