torsdag 30 september 2010

Mera pannkakor (men idag i plättform)

I vår familj äts de stora mängder pannkakor och många olika varianter på pannkakor. Alla fyra familjemedlemmar har denna rätt som sin favoriträtt och vi tycks aldrig tröttna på det. Idag testade jag att laga äppelplättar, som Pickipicki. Där har vi en ny favorit att lägga till samlingen. Jättegott med lite lönnsirap ringlat över.

Tyvärr blev inte mina så fina att jag ville fotografera dem. Det beror till stor del på att jag inte har en plättlägg. Något jag ska investera i snart, för prylar som kan användas till matlagning kan jag bara inte få nog av. Pickipicki har däremot tagit en jättefin bild på sina plättar så kika in där och låt er inspireras!

4 kommentarer:

Erika - Bakglädje sa...

Jag blev också sugen på att testa de plättarna. Fasr jag har ingen plättstekpanna (eller vad det heter), kanske funkar att göra stora pannkakor så också.

Cupcakesfluffan sa...

Plättar är godare än pannkakor :-) men de är så mycket jobbigare att steka därför blir det oftast pannkakor, konstigt att man kan tycka att plättar är så mycket godare när det är samma smet

tina sa...

Hurra för plättar! Jag ska också investera i ett plättlagg (hej loppis!), det är ett litet meck att steka plättar utan:-)

Helena mitt i smeten sa...

Ja jag tycker också att plättar är godare än pannkakor, det är lite konstigt det där :)