fredag 8 oktober 2010

Fjäsk för sjuka barn



Idag är jag hemma med sjuka barn (igen!) och då fjäskar jag lite för dem för att de ska äta. Ett säkert kort är att bjuda på våfflor för det älskar de. Den här gången blev det mjölkfria våfflor, något jag har lagat väldigt många gånger sedan E var liten och mjölkproteinallergisk. Hans allergi växte bort när han var drygt två år, men våfflorna fortsätter jag att göra för de är så goda. Jag har också märkt att det är ett av de mer populära recepten här på min blogg och nu har jag äntligen lyckats ta en bild som kan göra det rättvisa. Nu hoppas jag att jag även ska kunna baka något under dagen, när jag ändå är hemma. Får se vad det blir...

3 kommentarer:

Erika - Bakglädje sa...

Det var länge sen jag åt våfflor. Vi äter det ofta någon dag när vi är på skidsemester som lunch, men annars glöms det lätt bort. Bra att jag blev påminnd.

Camilla sa...

Vilken härlig bild...nu blev jag riktigt sugen på våfflor!
Trevlig helg, kära syster!

Cupcakesfluffan sa...

Våfflor är gott, gjorde också mjölkfria våfflor förr när jag ammade min store son som var mjölkallergiker, detta har växt bort som tur är, brukade använda havremjölk och mjölkfritt margarin då, hur gott som helst