fredag 15 oktober 2010

Vi firar!


Jag tycker man ska fånga varje tillfälle som bjuds att fira någonting, helst med tårta. En kollega berättade för mig om sin pappa, som var en mästare på att komma på ursäkter för att kalasa. Han kunde komma hem med tårta för att fira att bilen fyllde år! Det är rätta takter det!

Idag firar vi att vår fina lilla flicka har namnsdag. Det blev både paket och köpetårta och stämningen var på topp kan man säga. Hade jag vetat det lite tidigare, hade jag passat på att baka något eget men jag upptäckte det när jag bläddrade i min almanacka på jobbet idag.



Till helgen blir det förhoppningsvis lite tid över till att baka. Jag har i stort sett inga planer på hela helgen och det känns riktigt härligt. Imorgon hade jag tänkt besöka Ale bytesdag och se om jag kan fynda några fina kläder, eller skridskor eller liknande till barnen. Ett tips för den som bor på lagom avstånd från Nödinge.

Ha en trevlig helg!

2 kommentarer:

Cupcakesfluffan sa...

Har ikväll varit och lämnat in massa kläder och prylar till Ales bytesdag imorgon, skall själv dit imorgon och se vad jag kan hitta, kan säga att borden var överfulla och det var inte lätt att få plats med sina saker, så det kommer finnas mycket att fynda, bor ju i Ale så det är väldigt nära och bra :-), skridskor såg jag, men vet ej storlekarna

Erika - Bakglädje sa...

Klart man ska ta tillfället i akt och fira! Grattis i efterskott till dottern!