fredag 29 april 2011

Tjörn


På påskdagen gjorde jag och familjen en utflykt till Skärhamn på Tjörn. Vi besökte Nordiska Akvarellmuseet och såg Julie Nord-utställningen. Det var enklare sagt än gjort, med våra extremt rastlösa barn. De hoppade omkring och ville peta på verken och pratade med höga och pipiga röster, framförallt lilla H. Hur som helst, utställningen innehöll en massa intressanta bilder och var väl värd ett besök. För den som blir nyfiken får skynda sig att åka dit. Utställningen pågår till 1/5.


Vi åt lunch på Restaurang Vatten, som ligger i samma byggnad som museet. Väldigt god mat och underbar miljö. Jag åt en bleka med rostad potatissallad och det var underbart gott. Såhär ser restaurangens uteservering ut:


Intill museet och restaurangen fanns en strand och klippor att hoppa runt bland. Det var till och med folk där som badade, men så varmt var det inte i vattnet! Vi promenerade även runt lite i Skärhamn, det är så himla fint där! Skulle inte tacka nej till en sommarstuga på Tjörn...

3 kommentarer:

Josefine sa...

Åh gud vad vackert! Jag måste dit. kulle verkligen vilja se Emil Nolde-utsällningen också. Men den kanske inte går längre?

charlotta sa...

trots att vi spenderar stora delar av sommaren på orust är det sällan vi gör besök på tjörn. det får bli ändring på det i sommar, för jag har länge velat åka till NAM!

karin sa...

jag har aldrig varit på akvarellmuseet :/ måste verkligen åka dit!