söndag 20 november 2011

En del har det bra

Igår år jag en blodig och fin bit oxfilé, med klyftpotatis, bearnaisesås och grillad tomat. Efteråt såg min tallrik ut såhär:
Det var mycket gott! Menyn på Fars Hatt var kanske inte den mest intressanta i hela världen, men kocken kunde definitivt laga till en bit kött! Till efterrätt åt jag crème brulée, som visserligen var lite överkokt, men ändå väldigt god. I natt sov vi över hos mina föräldrar. Den här dagen har vi latat oss tillsammans med dem och innan vi åkte hem fick vi avnjuta mammas goda fläskfilé till söndagsmiddag. Vi har verkligen haft det bra i helgen. Nu känner jag mig riktigt utvilad. Så utvilad att jag kanske till och med orkar laga lite mat själv nästa vecka. Spånar till och med på en veckomatsedel. Vad mallig jag blir om jag lyckas sätta ihop en.

1 kommentar:

Josefine sa...

Det ska vi också göra. Har vi sagt. Får se hur det blir med andra ord...