måndag 21 november 2011

Matplaner

Jag har faktiskt knåpat ihop en liten veckomatsedel. Inte för veckans alla dagar, men för fyra åtminstone. Jag är riktigt stolt över mig själv. Idag har vi ätit gnocchi med tomatsås. Så himla gott och det tar inte mer än en kvart att laga. Viktigt är dock att servera en klick crème fraiche och rikligt med riven parmesanost till härligheten, annars blir det inte riktigt samma sak. Allra helst ska man ha färsk basilika också, det ska jag inte glömma nästa gång!
Vi ska också äta: Rotfrukter med knaprigt bacon och senapssås, Cannelloni med ricotta och spenat och Fisksoppa med smak av hummer. Veckans övriga dagar får det nog bli sånt som Findus, eller någon annan halvfabrikör, har lagat till. Eller varför inte lite indisk take-away (mitt sug efter naanbröd tar aldrig slut!). Jag ser riktigt fram emot den här veckan!

2 kommentarer:

Tant Gul sa...

gnocchi med tomatsås är gott men har aldrig använt créme fraiche till. Det låter gott!

Kim sa...

Jag ser också fram emot din vecka!
Speciellt fisksoppan med hummersmak.