söndag 19 februari 2012

Flytt

Jag är helt värdelös på att blogga just nu, men det finns en enkelt förklaring till det. Vi ska nämligen flytta! Efter en segdragen process har vi äntligen fått vårt triangelbyte godkänt. Det innebär att vi flyttar till en 4:a om två veckor. Tjoho! Det är så himla roligt, men samtidigt väldigt asocialt. Just nu går all tid till att rensa, slänga och packa. Idag har vi varit på tippen och slängt halva vårt bohag känns det som. Varför har vi samlat på oss så mycket skit?!

Det blir förmodligen inte så kreativt i köket den närmsta tiden. Orkar inte tänka ut recept och orkar inte med en massa disk. Nu får det bli fiskpinnar och annan mat från frysdisken ett tag. Men sen, när vi har flyttat in i den nya lyan, då har vi ett stort och härligt kök och får plats med massa vänner runt köksbordet. Det ser jag verkligen fram emot!


Vi har mest gjort nytta hela helgen, men vi unnade oss en fika på Zenit igår. Vi har även varit i Kungälv också och firat min mamma som precis fyllt år. Jag och syrran gav en bra present, Spadag på Stenungsbaden, inklusive sällskap av döttrarna. Mamma blev glad och vi får dessutom en ursäkt att njuta själva också. Någon som varit där och vet om det är bra eller ej?

4 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Den där semlan skulle jag vilja ha! SEmlor finns bara i Sverige...

Hälsningar från Madrid

Fröken K sa...

Ååååh vad härligt att det löste sig så bra! Jag ser också fram emot att hänga i det där köket, för helt fräckt bara förutsätter jag att jag kommer göra det då och då! Attans att vi inte kan vara behjälpliga på själva dagen D bara, känns fisigt. Som sagt, hojta om vi kan bistå med något innan eller efter!

Kim sa...

Ey! Grattis! Jag ser också fram emot dina äventyr i nya köket.

Helena mitt i smeten sa...

Tack snälla ni! Jag är en riktigt glad skit, trots packångest och förkylning :)