onsdag 8 februari 2012

Mmmm

Det har bloggats en del om Marabous senaste tillskott på chokladfronten. Marabou mjölkchoklad med saltlakrits, hur gott låter inte det?! Jag har väntat otåligt. Idag dök den äntligen upp i min lokala ICA-butik, stöldmärkt och allt.


Och god var den! Mjölkchokladen smakar precis som vanligt, med andra ord ljuvligt (och sött). De knapriga lakritsbitarna är lagom salta och i lagom mängd. Detta är dock inte en choklad som man äter i så stora mängder för det blir ganska mäktigt. Men det är väl bara bra antar jag. Sammanfattningsvis: jag hissar!

2 kommentarer:

Kim sa...

En mycket stöldbegärlig chokladkaka verkar det vara! Jag gick aldrig till Hemköp igår, men till helgen så, då blir det choklad.

De gjorde sufflé på Mästerkocken igår, såg du det?

Josefine sa...

Jaaaa! Ska köpa den i helgen. Fuck sockerförbudet. Lakrts + choklad = inget annat spelar nån roll.

P.S. Hade tänkt bjuda in er på middag i helgen men det kanske vi kan ta nästnästa helg (när Stella också är hemma och lite lättare när ni inte är i Stockholm...). Och kanske en liten dejt i nästa vecka. Känns som längesen igen. Jaja. Vi hörs om det!