fredag 5 december 2008

Bloggtips


Igår hittade jag en underbar blogg som heter O'holy sweet. Bland annat fanns där ett recept på macarons, a.k.a. världens godaste kaka. Jag har provat att baka macarons en gång tidigare och då flöt de ut på plåten och blev jättemisslyckade. Idag provade jag receptet på bloggen jag nämnde och det var super! Kakorna blev frasiga på utsidan och sega inuti. Enda problemet för mig är att jag har ingen bra mandelkvarn, så det blev lite för stora mandelbitar i mina macarons. Nu är planen för i morgon att hitta en ny mandelkvarn och göra ett nytt försök. Ikväll ska jag leta vidare efter det ultimata receptet på fyllning till läckerheterna. Förhoppningsvis kan jag lägga upp en snygg bild imorgon. Tills dess kan man ju dregla över bilden jag hittade här.

Inga kommentarer: