lördag 6 december 2008

Nytt café i Eriksberg

Nu har jag hittat ett café i Göteborg, som säljer macarons! Det har jag faktiskt letat efter, världens godaste kaka kan man lätt få cravings efter. Jag och familjen var i Eriksberg idag och där har det öppnat ett nytt café. Eriksberg är, enligt mig, en väldigt tråkig stadsdel och definitivt inte känt för sina matställen. Förutom en bra sushirestaurang, finns där inte mycket att hurra för. Med andra ord borde Café Italia, som det nya caféet heter, kunna locka till sig många kunder. Stället är verkligen sprillans nytt och fräscht. Inredningen går i svart och grått och känns italienskt på ett modernt sätt. Kyldisken var full av aptitretande rätter, med typiska italienska ingredienser. Inte så mycket nytt och spännande, men väldigt snyggt och fräscht. Naturligtvis fanns där espressokaffe och italiensk glass. Och macarons... Dessa underbara franska delikatesser fanns där i fyra olika smaker. Jag valde choklad och den var mycket god. Tyvärr i minsta laget, både med tanke på mitt stora begär och med tanke på priset. Tolv kronor är dyrt, men å andra sidan ligger det ganska mycket arbete bakom varje kaka. Kul att det finns att köpa här i stan i varje fall. Jag misstänker att de snart kommer dyka upp i vart och vartannat café inom kort!

Tyvärr har det inte blivit mer macaronbak för mig idag. Jag fick inte köpt någon ny mandelkvarn, men jag lär återkomma till ämnet när jag väl har det!

Inga kommentarer: