fredag 26 juni 2009

Grillade mackor för den late


Inga glada miner hemma hos oss idag. Jag har väntat hela veckan på att få packa våra väskor för att åka till Norge och sedan Norra Bohuslän. Ödet vill tydligen annorlunda, för nu ligger O sjuk i ett mystiskt virus som ger feber och ont i halsen. Smittsamt till tusen lär det vara, så jag bävar för att jag ska få en omgång också. Än så länge håller jag mig frisk och får väl vara glad för det. Jag skulle tro att familjen är återställd lagom till det fina vädret har flytt sin kos, och ersatts av regn och rusk igen. (Jag är inte alls bitter!)

På senare tid har jag använt vår smörgåsgrill flitigt och den åkte fram även idag, eftersom jag hade ingen lust att laga en ordentlig middag. All denna sjukdom gör mig sur och oinspirerad. Jag är inte direkt någon Florence Nightingale, jag gnäller minst lika mycket som de som faktiskt är sjuka. Inget vidare persolighetsdrag är jag rädd.

Tur då att varma mackor är så himla gott, i all sin enkelhet. Idag gjorde jag med mozzarella, tomat, rökt skinka och färsk basilika. Yummy! Jag älskar när det blir långa trådar av den smälta mozzarella osten, som man kan dra ut en halvmeter. De där smörgåsarna var det bästa som hände den här dagen!

Inga kommentarer: