onsdag 26 maj 2010

Ich bin ein Berliner


Imorgon åker jag och O till Berlin. Som vi har längtat efter denna resa! Tre dagar av sovmorgon, shopping, gallerier, museer, öldrickande och restaurangbesök. Tre dagar då vi inte ska byta blöjor, torka bord som är nerkladdat med yoghurt och lyssna på oavbrutna falsettskrik. Jag kommer förmodligen sakna blöjorna och kladdet och skriken innan vi ens har lyft från Landvetter. Jag kommer förmodligen tänka väldigt mycket på mina barn hela tiden. Men jag tror faktiskt att Berlin är helt fantastiskt och att jag ganska snart när vi har landat kommer få annat att tänka på.

Vi har inte planerat vår resa över huvud taget. Vi vet bara att Mitte och Prenzlauer berg är mysigt att gå omkring i så det ska vi göra. Men mer då? Vad ska man göra när man är i Berlin? Vad får man bara inte missa? Vilka är de bästa restaurangerna och fiken och ölhaken? Den som vet får gärna skriva några rader om det i kommentarsfältet. Vi tar tacksamt emot alla tips vi kan få såhär i elfte timmen!

4 kommentarer:

Josefine sa...

Åk till Kreuzberg också! Där finns många små restauranger och ölställen. Och det är skitmysigt! Ta s-bahn till Warschauer strasse och sen byter man till en annan tunnelbana och åker över en helt fantastisk sagobro. Sen ska Tacheles fortfarande vara öppet så dit borde ni gå och ta en öl på innergården. Och om ni är där på oranienburger strasse så är där några indiska restauranger som i stora tält som har vansinnigt god mat.

Helena mitt i smeten sa...

Tack för tipsen! Jättebra tips! Och en sagobro vill man ju inte missa!

Daniella - BakeCake sa...

Vad roligt! Ha det så trevligt!!

Gå jätte gärna in på min blogg och delta i tävlingen där jag lottar ut en inbjudan till den nya receptsidan Baka.se plus en goodiebag! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

Så som livet är sa...

Åh, så mysigt!!! Skönt att komma i väg. Miljöombyte är altid bra!
Gillar din blogg. Tänkte få inspiration till mat & bak, för du verkar duktig! Vänliga hälsn. Åse