söndag 9 januari 2011

Jag försöker bringa ordning i mitt kaos

Jag tänkte försöka mig på en veckoplanering igen. Jag är inte bra på att planera, men sist jag försökte gick det bättre än väntat så jag testar igen. Jag tror att det är bra att blogga om sina planer, det gör åtminstone att jag blir mer disciplinerad. Egenltigen föredrar jag att vara spontan vad gäller det mesta i livet, men det går inte att komma ifrån att vardagen blir enklare om det finns någon sorts plan för vad som ska ätas.

Eftersom jag bara kan vara halvstrukturerad (på sin höjd) kommer här en lista på rätter som jag tänkt att vi ska äta. Vilken veckodag det blir har jag ingen aning om.

Tortellinisoppa


Spagetti med blåmusslor

Lammköttbullar med sötpotatis och myntayoghurt

Ångad fisk med tomater och purjolök

Dumplings och kanske en gurksallad

I helgen har jag varit i en asiatisk affär och inhandlad dumplingsplattor och torkade räkor (!) som ingår i det dumplingsrecept jag tänker prova. Det ska bli mycket intressant att se hur det går. Högst troligt att dumplingsen inte blir gjorda förrän till helgen, det verkar för pyssligt för att slänga ihop en kväll efter jobbet. Högst troligt är också att det blir helt misslyckad eftersom det är första gången jag ger mig på att laga dessa pastaknyten. Får bunkra upp med någon form av halvfabrikat som snabbt kan tillagas om en kris uppstår.

Nu ska jag dricka lite vin med min man och titta på ännu ett avsnitt av Band of brothers. Hoppas ni andra får en lika mysig kväll som jag.

Inga kommentarer: