måndag 26 december 2011

Vår Majornajul

Jag har haft en underbart jul. Lugnt och skönt, god mat och fina klappar. Alla har varit goa och glada. Dessutom ska jag vara ledig hela veckan, så jag kan fortsätta att njuta av sovmorgon och mys med barnen. Vi har vänt på dygnet här hemma och till och med barnen sover till halv tio. Lyx!

Här kommer lite Instagram-bilder från vår Majornajul. God fortsättning på er!


Dan före dan var vi på Liseberg.


Ett litet Luciatåg kom med posten från farmor.


Det var hyfsat prydligt hos oss på julaftons morgon.



Några timmar senare såg det ut såhär (det har tagit oss flera dagar att städa undan alla kartonger och allt papper).



Jag fick som sagt fina (och goda presenter) helt i min smak.



Jag går numera inte ett steg här hemma utan min nya tofflor.



Ingen i sällskapet gillade ris à la malta, så jag gjorde äggost till efterrätt istället. Grymt gott!



På juldagen fixade jag och barnen brunch i play-dough.


Älskar att få kokböcker i present!


Den här boken är fantastisk! Man blir väldigt sugen på att fixa fester.



Igår testkörde vi E's nya discokula.


Och vi gjorde fina konstverk.


Och vi bakade bröd av vasslen från äggosttillverkningen.

Det är inte klokt vad mycket man hinner med när man är ledig! Och vad mycket man orkar när man får lite sovmorgon.


2 kommentarer:

Fröken K sa...

Åh myyys! Nu längtar jag hem lite och attans att vi missade fikan idag, hoppas ni hade det fint som snus! Kramar

Kim sa...

Äggost är den allra bästa (jul-)desserten! Gärna med björnbärssylt.
God fortsättning Helena.