måndag 2 januari 2012

Matplaner

Jag vill att årets första vecka ska förlöpa så smidigt som möjligt, så idag har jag varit en duktig tjej och planerat en veckomatsedel. Det märks att jag precis haft semester för jag har dessutom haft ork till att åka och handla allt som behövs till veckans middagar. Och inte nog med det, jag har även jobbat en liten stund efter att barnen somnade och nu sitter jag och bloggar. Tänk om jag alltid hade så här mycket energi! Jag skulle kunna genomföra stordåd. Jag skulle faktiskt kunna bli färdig med projekt jag påbörjat! Tanken är hisnande och så lockande att jag ska försöka gå och lägga mig innan midnatt för en gång skull.

Veckans middagar blir:

Laxbiffar

Färsbiffar med getostyoghurt

Kyckling med rosmarin- och parmesansås

Gulaschgryta

Vegetarisk lasagne med quorn


Nu undrar kanske ni varför det bara är fem rätter på matsedeln, när det faktiskt återstår sex dagar den här veckan. Jo, den sjätte dagen äter vi rester. Inte nog med att jag är energisk som få, jag är klimatsmart också!

2 kommentarer:

Fröken K sa...

Heja, heja! Åh vad jag blir imponerad. Har tänkt att vi ska lägga upp matsedel för hela veckan sedan Yrvind började äta vanlig mat typ, och det var ju ett tag sedan. Men nej, aldrig hänt. Vi bara kokar makaroner och mosar potatis i tid och otid här.

Lena sa...

Imponerande! Lagade precis färsbiffarna o de var himmelskt goda. Tack för receptet o inspirationen!