söndag 22 januari 2012

Matplaner vecka 4

Jag har haft en underbar helg. Massor med god mat och trevligt sällskap. Idag har jag åkt pulka med barnen, bakat bröd och slappat. Precis vad jag behövde. Nu väntar en ganska intensiv arbetsvecka och då känns det extra skönt att ha planerat vad vi ska äta ett tag framöver. Det blir ett par gamla favoriter och ett par rätter från Mat med magkänsla av Fredrik Eriksson och Lisa Förare Winbladh. En riktigt bra kokbok, som jag borde använda mer. Nu ska jag i varje fall testa två ecept från boken.


Spagetti med världens godaste tomatsås
Ugnsbakad fisk med dijonkräm
Thaikyckling
Fisksoppa med smak av hummer

Quesadilla med keso och lagrad ost


Nu ska jag äta lite av brödet jag bakade idag. Recept kommer inom kort. Hoppas ni får en riktigt bra vecka!

Inga kommentarer: