tisdag 9 april 2013

En god helg

Vi hade en mycket bra helg i Stockholm. Mycket mys med familjen, lite kompishäng och shopping. Dessutom åt vi en massa god mat, både på restaurang och hemma hos Olas föräldrar. Eftersom jag är mellan två jobb är jag också mellan två telefoner. Jag kör tillfälligt med en gammal GSM med usel kamera och jag saknar förra jobbets iphone nåt gräsligt. Därför blev det inga bilder från den här trippen. Trist för mig och trist för bloggen.

Hur som helst vill jag berätta om allt gott vi åt, bland annat den goda lunchen jag och Ola åt på Panda. Vi beställde in var sin tallrik med dumplings i olika smaker och det var mycket gott. Särskilt de med räkor. Inte tokgott men tillräckligt gott för en lyckad shoppinglunch. På eftermiddagen hann vi möta upp några kompisar och drack vin och åt Eggs Benedict på Mississippi in. En favorit i repris på Söder. Super goda porscherade ägg och väldigt god hollandaisesås. Så borde varje shoppingtur avslutas.

På söndagen var vi på Långbro värdshus och åt brunch. Mmmm, det var precis så gott som jag hade hoppats!  Flera goda sillar (särskilt den stekta inlagda sillen var fin), fräsch nudelsallad med lax, underbar äggröra och finfina spareribs var några av favoriterna. Godast av allt var sparrissoppan, så smakrik och len i konsistensen. Måste försöka härma den hemma snart.

Bland efterrätterna fanns en underbart god creme brulé, fin citronkaka med frosting och rabarberpaj i en kopp. Godast var en liten chokladkaka med glasyr. Älskar efterrätter i miniformat så att man kan smaka på många olika saker. Brunchen var god men den var också ganska dyr. 325 kronor är mycket, åtminstone i Göteborgspengar. Men jag tycker det var värt det. Lite lyx ska man unna sig ibland om man kan!

Dessutom fick jag shoppat mig en vårjacka och en top, så jag har åtminstone något nytt att ta på mig när jag börjar mitt nya jobb. Jag är fortsatt nöjd med tillvaron, kan man säga. Nästa gång återkommer jag med ett recept. Jag lovar.


Inga kommentarer: